Copywriting Kijkwijzer

Bijgewerkt: okt 16

Tot voor kort was een film enkel KNT en KT. Een commissie sprak zich uit of een film wel geschikt was voor kinderoogjes. Dit systeem was niet meer van deze tijd en is nu vervangen door 'De Kijkwijzer'. Koppie mocht voor de affiches de copy uitwerken, samen met de kanjers van het live communicatie bureau The Oval Office.


Als ouder beslis je nu zelf

Nu wordt er niet meer voor ons beslist of je kids naar een film mogen kijken. Via symbooltjes word je als ouder nu verwittigd dat een bepaalde film mogelijk een risico inhoudt. Als ouder kan je vervolgens zelf beslissen of je jouw bloedjes blootstelt aan bloot, geweld, grof taalgebruik, ...


Creatieve copywriting voor communicatie

De nieuwe Kijkwijzer moet natuurlijk bekend gemaakt worden bij het grote publiek. The Oval Office werkte hiervoor onder meer een affichecampagne uit. Voor de slogans deden ze een beroep op Koppie.be.


Slogans: duidelijk en speels

Dat was hierbij de centrale vraag. Het resultaat ziet u hieronder. De slogans zijn duidelijk, hebben een creatieve insteek én zijn niet te afschrikkend zodat ze overal kunnen getoond worden. Zo


Bodycopy: kort en helder

Onder de slogan werkte Koppie ook de korte bodycopy uit. Hier spelen we duidelijk in op het voordeel. Dankzij de Kijkwijzer kom je niet in een vervelende situatie terecht waarbij een film niet geschikt blijkt te zijn voor het publiek, zonder dat het paternalistische vingertje.




Meer info over de nieuwe Kijkwijzer vind je hier.


De Kijkwijzer werd overal in de media opgepikt, zo ook bijvoorbeeld bij Karrewiet op Ketnet:



Koppie.be

Pijlstraat 24

9160 Lokeren

0473 456 292

info@koppie.be

BE 0861 902 705

  • Facebook
  • LinkedIn