Welke wervende teksten heeft uw bedrijf nodig?
Copywriting is wervende teksten schrijven die een verschil maken. Iedereen kan schrijven, Maar niet iedereen kan teksten schrijven die iets extra doen: mensen in beweging brengen, een gevoel opwekken, een moeilijk idee verduidelijken, ...
Dat is copywriting: wervende teksten schrijven met meer kracht voor uw communicatie en marketing.
Wervende teksten schrijven!
De job van copywriter? Dat is toch vooral het schrijven van winnende teksten. U schakelt vooral een freelance copywriter in om teksten te maken die beter zijn dan deze die u zelf zou schrijven.
Voor wervende teksten kan u terecht bij Koppie.be. Want copywriting is voor een groot deel een vak, en ik ben graag uw vakman. Voor diverse soorten teksten kan u bij mij terecht. Ik schrijf voor u onder meer:
Copywriting is inleven in elke situatie
Een belangrijke eigenschap van een goede copywriter is inlevingsvermogen. Het is belangrijk om u te kunnen verplaatsen in de ontvanger van de boodschap. Dat maakt het eenvoudiger om elk soort tekst te kunnen schrijven.
Ik verplaats mij in uw klant
Schrijf ik bijvoorbeeld een brief met informatie voor de klanten van een bedrijf, dan verplaats ik mij in die klant.
Ik vraag mij af met welke vragen die zou zitten, welke informatie voor hem écht belangrijk is, ... Van daaruit denk ik om de informatie die de klant wil overbrengen vorm te geven op een manier die helder communiceert.
Dat is de vertaalslag waardoor een freelance copywriter een wervende tekst schrijft voor uw bedrijf.
Wervende teksten nodig voor uw bedrijf?
"Om uw communicatie sterker te maken biedt copywriting een belangrijke meerwaarde"
Wervende teksten voor uw website, folder, advertenties, ...
Een wervende tekst maakt uw communicatie op veel vlakken krachtiger. Vaak met veel woorden, maar soms ook met weinig woorden. Wat u ook nodig hebt: u kan voor wervende teksten terecht bij Koppie.be.
Long copy
Lange teksten schrijven was lang 'uit de mode' bij copywriting. In zowat alle soorten teksten was het belangrijk om zo kort, krachtig en bondig mogelijk de boodschap te vertellen. Elk woord dat kon geschrapt worden was winst. Uiteindelijk wil de lezer zo snel mogelijk weten waar het over gaat.
Bondig communiceren is nu nog steeds belangrijk, maar door het belang van internet schrijft een copywriter tegenwoordig steeds meer langere teksten. Om ervoor te zorgen dat een website gevonden wordt in Google, is het van essentieel belang om veel kwaliteitsvolle 'content' op uw website te plaatsen. Het is aan de hand van die inhoud dat zoekmachines hun lijsten samenstellen.
Een goede content marketing is daarom dé manier om vandaag uw website goed te laten scoren. U kan ook bij Koppie.be terecht om van uw website uw beste verkoper te maken. Het belang van online communicatie is tegenwoordig zo groot: het bepaalt voor een groot deel zelfs het succes van de meeste bedrijven.
Lange teksten nodig die een verschil maken?
Short copy
Een Franse filosoof kreeg eens de vraag waarom hij altijd zo'n dikke boeken schreef. Zijn antwoord was: "voor het schrijven van korte boeken heb ik geen tijd". Dit was een prachtig antwoord, want iedereen die bezig is met copywriting, weet dat korte teksten schrijven veel meer tijd vergt dan lange.
Als elk karakter telt, is het een belangrijke oefening om elke tekst uit te puren. Bij short copy voor advertenties, baselines, facebook berichten, ... probeer je zoveel mogelijk te schrappen. Vaak moet je herbeginnen omdat een bepaalde zinsconstructie te log blijft, of soms hak je iets te veel woorden weg waardoor de boodschap niet duidelijk meer is.
Korte teksten verzinnen is daarom veel tijdrovender dan het uitschrijven van lange teksten. Toch is een copywriter ook een specialist en tekstatleet die met uiterste precisie een boodschap kort en bondig kan formuleren.
Ook voor het bedenken van een korte wervende tekst zit u goed bij Koppie.be!