Content marketing

Koppie maakt van uw website een scorende spits!

Wat is content marketing?

Content marketing wil kortweg zeggen dat we via inhoud de verkoop van uw bedrijf willen verhogen. We zorgen met goede content voor meer leads die u als bedrijf sterker maken.

 

Op zich is dat niets nieuws. Ook vroeger probeerden bedrijven al met inhoud potentiële klanten te overtuigen. Denk maar aan brochures, bedrijfsvoorstellingen, publi-reportages, … Het is logisch dat u mensen wil vertellen wat u doet, hoe u het doet, welke kwaliteit u biedt, welke service, …  Inhoud is altijd al heel belangrijk geweest in marketing.

 

Maar door het belang van het internet is inhoud nu nog véél belangrijker geworden.

Veranderd verkoopproces

Inhoud is belangrijker dan ooit. Dat komt omdat de manier waarop mensen producten en diensten kopen de laatste jaren sterk is veranderd.

 

Zowel particulieren als bedrijven zoeken hun leveranciers steeds vaker via het internet. We zijn daar ondertussen zo mee vertrouwd dat het de gewoonste zaak is geworden. Even Googelen!

 

De resultaten die verschijnen op het scherm zijn heel vaak ons belangrijkste aanknopingspunt om onze leveranciers te kiezen. Dat geldt zowel voor particulieren als voor bedrijven.

Belang van sociale media

Ook het steeds groeiende belang van sociale media is belangrijk bij content marketing. Sterke content wordt sneller gedeeld op social media zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, ... Ook daarin schuilt de kracht van content marketing. 

 

Het is daarom belangrijk om ‘zichtbaar’ te zijn in zoekmachines en een prominente plaats op te eisen in zoekmachines zoals Google.

Via een slimme content marketing kunnen we dit verkoopproces in uw voordeel beslechten!

Wat is content marketing?
SEO verkopen met inhoud

Verkopen met inhoud

Maar bij het aantrekken van ‘bezoekers’ voor uw website houdt het verkoopproces natuurlijk niet op.

 

Het is vervolgens belangrijk om bezoekers te overtuigen, want enkel zo worden zij ook klanten. En daar gaat het uiteindelijk om. Maar ook daarbij speelt content marketing een belangrijke rol.

Door het aanbieden van kwaliteitsvolle content zal de bezoeker uw bedrijf meer zien als 'belangrijk' en een autoriteit in uw sector.

 

Die geloofwaardigheid is van groot belang om bezoekers tot actie te bewegen en de volgende stap te zetten in het verkoopproces.  

Content marketing is dubbele winst

Hoger in Google en een website die overtuigt met inhoud: die twee zaken maakt van content marketing een heel sterke tool bij uw bedrijfsvoering.

 

Het creëren van kwaliteitsvolle content maakt niet enkel uw bedrijf zichtbaar in zoekresultaten, het doet ook uw geloofwaardigheid fors stijgen. Beiden zijn essentieel om van uw website een lead-generator of topverkoper te maken.

 

Content marketing is daarom niets minder dan een must als u uw website winstgevend wil maken.

Succesvolle content marketing begint met zoekwoord analyse

De kwaliteit van het zoekwoordonderzoek bepaalt het eindresultaat. Het moet dus met de grootste zorg gebeuren.

Dit keyword-onderzoek spitst zich toe op het vinden van woorden die een sterke band hadden met de onderneming en we zoeken woorden en termen waar veel op gezocht wordt. Daarnaast kijken we ook naar de concurrentie die deze zoektermen hebben op internet. 

 

Dat is een delicate oefening waarbij we een berekende inschatting maken van wat haalbaar is om te komen tot een maximaal rendement van uw investering.

"Het zoekwoord onderzoek is enorm belangrijk voor een bevredigend resultaat." 

Alles begint bij een goede zoekwoord analyse

Hoog scoren in Google voor een woord waarop niemand zoekt? Of sterk inzetten op woorden waar al honderden andere bedrijven ook op inzetten? Deze twee fouten moeten we bij content marketing vermijden. Daarom begint elk project rond content marketing altijd met een grondig en strategisch zoekwoordonderzoek.

 

En daarvoor kan u bij Koppie.be terecht!

Enkele van onze content marketing voorbeelden:

Koppie.be

Pijlstraat 24

9160 Lokeren

0473 456 292

info@koppie.be

BE 0861 902 705

  • Facebook
  • LinkedIn