De tijd dat communicatie zich in hokjes bevond ligt ver achter ons.
Tegenwoordig worden allerlei dragers en platformen naar hartenlust gemixt en geblend tot een boeiend geheel. Zeker de digitale evolutie heeft hier een grote rol in. Het blijft een tot op vandaag een manier om voordelig, heel gericht en heel efficiënt te communiceren. Social media marketing wordt zo vaak het verlengde van andere communicatievormen. Dat was ook zo bij de 'Buzze Geven' actie van het ABVV als steun voor de bus-sector.
De kick van de copywriter
Met een actie wou de vakbond ABVV de autocarsector een hart onder de riem steken. De coronacrisis heeft ook deze sector hard getroffen. Fabrieken kregen minder orders met als gevolg een grote (tijdelijke) werkloosheid. Om hen te steunen moest er een positieve boodschap gebracht worden. Dat was de vraag voor ons. Wij kwamen op de proppen met het idee van 'Buzze Geven'. De vakbond staat voor de sector klaar en eist onder meer dat de overheid bussen bestelt in eigen land. Zo kunnen alle arbeiders ook weer 'Buzze geven' op de werkvloer.
Het is de kick als copywriter dat je een idee tot leven ziet komen in een complete campagne: logo, banners, gadgets, social media marketing, ...
Social media marketing brengt leven in de campagne
De live-actie van het ABVV kreeg ook een vervolg in de vorm van social media marketing. Er werden foto's van deelnemers gepost op onder meer Facebook. Ook konden mensen zichzelf fotograferen met een gadget van de actie. Op die manier krijgt de actie meer... buzzzz. Je hebt amper meer nodig dan een smartphone om dit te organiseren.
Hier nog enkele sfeerbeelden van de actie (én van de social media marketing)
Comments