top of page

Ontdek hoe je met SEO marketing een lijk kan opgraven!

Bijgewerkt op: 6 okt. 2021


SEO Strategie om een site tot leven te wekken

Ken jij de ideale plaats voor een moordenaar om een lijk te begraven? Zeker, op pagina twee van de Google-resultaten!


Dat is een grapje dat elke SEO specialist wel al is tegengekomen. En... er zit zelfs nog veel waarheid in ook. In het ellebogenwerk richting de top in Google, zijn het enkel de hoogste posities die voor veel trafiek zorgen naar je website. Een slimme seo marketing gebaseerd op facts & figures is dus van groot belang.


Daarom is het een goed idee om op zoek te gaan naar de zoekwoorden die nog net niet op pagina één staan. Door hen nog net een klein duwtje te geven kunnen ze ineens verrijzen en uw website of webwinkel tot leven wekken.


Deze SEO marketing strategie laat uw site verrijzen

Zeker voor zoekwoorden met een groot zoekvolume is er een immens verschil tussen een positie 9 en een positie 15 in de search engine ranking. Bij Koppie.be hebben we onze eigen methode om lijken op te graven via SEO.


Stap 1: Het vizier op zoekwoorden tussen positie 10-20


Bij deze SEO strategie werken we vooral op de relevante zoekwoorden waar uw site nu al vrij goed op scoort, maar nog niet top 10 in Google. Vooral de zoekwoorden tussen de plaatsen 10 tot 20 nemen we in het vizier, en al zeker de woorden met een groot zoekvolume. We bekijken vervolgens of het haalbaar is om het zoekwoord hoger te krijgen. Zo bekijken we onder meer wie de concurrenten zijn voor dat zoekwoord en hoe goed uw site al geoptimaliseerd is voor dat zoekwoord.


We maken op die manier een evaluatie van wat haalbaar is. Het kan ook zijn dat we zoekwoorden selecteren die lager staan dan positie 20, als die bijvoorbeeld een lage moeilijkheidsscore hebben en een lage concurrentie... maar toch een groot zoekvolume. Bij SEO marketing en zoekmachine optimalisatie is het nooit zwart of wit, het komt er altijd op neer om slimme keuzes te maken die renderen.


Stap 2: Zoekwoorden linken aan webpagina (mapping)


Het is vervolgens de bedoeling om deze geselecteerde keywords nog net iets hoger te tillen. Dat doen we door eerst deze zoekwoorden te koppelen aan relevante pagina's op uw website. Omdat de woorden nu al degelijk scoren in Google, gebruiken we normaal gezien de pagina's die nu al getoond worden in de zoekresultaten. Dat wil zeggen dat deze pagina's al min of meer een degelijke optimalisatie zullen hebben voor dat keyword


Tip! Steeds meer dien je alle pagina' s van je website te zien als 'deuren' waarlangs bezoekers binnen komen. De homepage krijgt bij SEO nog altijd de grootste 'waarde', maar andere pagina's kunnen net zo goed op plaats één komen in Google voor een bepaald zoekwoord. Een goede content marketing is hierbij belangrijk om van uw online verhaal een succes te maken.


Stap 3: Aan de slag! (maar vermijd overdreven optimalisatie)


Als we een 'map' gemaakt hebben met zoekwoorden gelinkt aan verschillende pagina's, kunnen we aan de slag met het optimaliseren. We checken hoe goed de verschillende webpagina's nu al geoptimaliseerd zijn voor onze keywords. Omdat die pagina's nu al 'ranken' voor deze woorden, kan dit al in orde zijn (optimalisatiescore hoger dan 85%). We focussen daarom eerst op de pagina met een lage score voor onze zoekwoorden. Daar kunnen we de meeste winst boeken met de kleinste inspanningen.


Pagina per pagina gaan we dan de SEO optimalisatiescore verhogen. Dat doen we vooral door het schrijven van extra content en door na te gaan of we onder meer de title- en metatags kunnen verbeteren. We beogen meestal een page seo optimalisatiescore die hoger is dan 90%, maar dat is niet altijd haalbaar.


Geringe SEO kost, groot rendement


Zo beogen we met een beperkte inspanning een zo groot mogelijk rendement (en dus bezoekers voor uw website of webshop). Die paar plaatsjes hoger maken vaak een groot verschil in het succes van een website.


Op 20 dagen tijd drie extra Top 10 noteringen

Een voorbeeld vindt u hieronder. Voor een klant (Mobilefixit.be) deden we een kleine en gerichte optimalisatie zoals hierboven beschreven. Het resultaat na 20 dagen was drie woorden extra in de Top 10 van Google.

SEO marketing is vaak heel subtiel

Die drie woorden zijn samen goed voor een zoekvolume van ca. 1500 zoekopdrachten per maand, perfect gericht op de corebusiness van de klant. Dat 'kleine' verschil geeft een grote potentiële opbrengst voor de klant. En dat bleek meteen. Zo liet de zaakvoerder mij weten in een mailtje meteen na dit project:

Succesvolle seo strategie

Slechts enkele plaatsen hoger in Google maakt soms een groot verschil in trafiek naar uw website of webwinkel.

Dit is een aanpak die zowel voor grote als voor kleine bedrijven een goede zet is. Met een geringe inspanning haalt u een hoog rendement. Zeker voor wie zelf de kracht van search engine optimization wil ondervinden is deze SEO strategie het perfecte opstapje.


Wilt u uw website of webwinkel met SEO marketing tot leven wekken?


Dat kan! Ook voor uw bedrijf liggen er zeker kansen om met een kleine optimalisatie veel meer trafiek naar uw site te lokken. Het is een ideale manier om zelf te ervaren wat de kracht is van SEO marketing.


Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?




Deze SEO aanpak is het perfecte opstapje voor bedrijven die met een gering budget de kracht van SEO marketing willen ervaren.

Wilt u meer te weten komen over SEO marketing? Dan kan u ook deze blogberichten lezen:



137 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page