top of page

Nog een voorbeeld van hoe SEO Copywriting scoort (en opbrengt)

Bijgewerkt op: 11 jul. 2021


SEO copywriter

Waarom zou ik mijn website optimaliseren voor zoekmachines? Brengt dat wel iets op? Het antwoord is klaar en duidelijk: ja, zeker en vast!


Met het voorbeeld in deze blog toon ik u nog eens welk verschil SEO copywriting maakt voor uw website of webwinkel. Sterke online SEO teksten zorgen voor meer bezoekers en meer potentiële klanten. Maar nog belangrijker: dat gebeurt op een duurzame manier, zonder te betalen voor elke klik.


Alles begint bij een degelijk zoekwoordonderzoek

Ook voor de eigen website Koppie.be houden we natuurlijk voortdurend onze posities in zoekmachines in het oog. We houden voortdurend ongeveer 200 zoekwoorden in de gaten die een link hebben met wat wij doen. Tegelijk kijken we ook welke van die zoektermen veel kans maken om extra bezoekers op te leveren: zoekwoorden met een groot zoekvolume en een geringe concurrentie.


Keyword Efficiency 2,9

Op onze website bleek 'herschrijven' een woord met veel potentie. Het voldeed aan al onze analysecriteria. Het heeft een groot zoekvolume en we kwamen voor dat woord in totaal uit op een Keyword Efficiency Index (KEI) van 2,9.


Met SEO copywriting kunnen we ook voor al uw diensten en producten webpagina's maken die scoren en voor trafiek zorgen op uw website.

SEO copywriting voor het trefwoord 'herschrijven'

Daarna begint de SEO copywriting van de pagina. Hierbij houden we rekening met verschillende factoren. Zo optimaliseren we niet enkel de tekst (inhoud), maar zorgen we ook dat alle tags aanwezig zijn die voor zoekmachines belangrijk zijn (ik bespaar u de details).


Ook houden we tijdens het schrijven de andere pagina's in het oog die goed scoren voor dit zoekwoord. Op die manier gaan we gericht op zoek naar een manier om beter te doen. Want uiteindelijk is het bij SEO belangrijk dat je niet wil winnen van Google, je wil winnen van je concurrenten. En dat is een belangrijk verschil.


Het resultaat van deze SEO copywriting vindt u hier: https://www.koppie.be/post/tekst-herschrijven


Voor deze pagina kwamen we uit op een optimalisatiescore van ruim 90%

SEO copywriting optimalisatiescore

Even wachten op het resultaat van SEO copywriting

Vervolgens laten we de nieuwe webpagina indexeren door Google. Dat wil zeggen dat Google de tekst zal 'lezen' en interpreteren. Niet zoveel later wordt dan het resultaat duidelijk. Zoals u zal zien is dit een organisch gegeven. Een tekst groeit meestal nog als hij langer online staat.


Het resultaat van deze SEO online copywriting was dit:

  1. Op 14 december 2020 hebben we de pagina gemaakt. Ongeveer twee weken later kwam hij binnen in de zoekresultaten van Google op plaats 19.

  2. De webpagina bleef tot 15 februari 2021 schommelen rond diezelfde plaats.

  3. Op 17 februari steeg de pagina naar plaats 8 om dan door te stijgen tot plaats 4.

Die evolutie kan je zien op deze grafiek:

SEO evolutie zoekwoord


Zelf checken in Google

Natuurlijk kan je ook altijd zelf eens de zoekterm intikken in Google om te zien of die positie klopt. Daar kan soms wel een beetje verschil op zitten (lokale fluctuaties), maar meestal is dat vrij accuraat. Ook in dit geval stond onze pagina op de vierde plaats:

SEO evolutie zoekwoord

Bij SEO copywriting is het belangrijk om te proberen je concurrenten te kloppen, niet om zomaar hoger te staan in Google. Daarom houden wij de pagina's van uw concurrenten in het oog.

Elke maand 150 extra bezoekers dankzij 1 SEO pagina

Enkel deze extra pagina doet elke maand ongeveer 150 bezoekers extra op onze website belanden. Dit zorgt voor heel wat extra verkoopkansen, op een duurzame manier.


Als we nog eens verder kijken, dan kan u in Google zien hoeveel u zou moeten betalen om voor dat zoekwoord een 'betaalde' klik te kopen via Google Ads. Voor dit woord komt dit neer op ongeveer € 1,30. In totaal zorgt deze pagina dus elke maand voor een rendement van € 195. Dat maakt € 2.340 op een jaar.


SEO is een investering, Google Ads is een kost


SEO copywriting zorgt voor winst, op voorwaarde dat het op een goede en doordachte manier gebeurt. SEO teksten kosten natuurlijk meer in aankoop, maar het rendement is groot. Andermaal blijkt SEO copywriting een investering terwijl adverteren op zoekmachines of Facebook of andere sociale media vooral een kost is.


By the way... deze pagina hebben we geoptimaliseerd voor de zoekterm 'SEO copywriting' (optimalisatiescore van 94.9%). We zullen binnenkort zien hoe ook deze pagina een verschil maakt. Mogelijk bent u op deze pagina beland dankzij onze scorende SEO teksten.


Zoekt u iemand voor scorende SEO copywriting?


Neem snel contact op met Koppie.be


Zoekt u meer informatie en voorbeelden van SEO Copywriting?


Check deze pagina's:


Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page