Mailings schrijven

Een mailing heeft enkel zin als de tekst KNALT!

5 tips voor het schrijven van krachtige mailings

 

Mailings zijn en blijven een krachtige manier om uw marketing te ondersteunen. Ook al gelden er vandaag heel wat regels zoals rond privacy (gdpr), toch is een goed klantenbestand opbouwen en dit gebruiken voor krachtige mailings iets dat zeker rendeert. Voorwaarde is natuurlijk wel dat uw mailing een krachtige, duidelijke en vooral overtuigende tekst heeft. In slechts een paar seconden moet u de aandacht trekken en interesse wekken. Elk woord is dus belangrijk om te overtuigen met sterke teksten.

 

Krachtige mailing nodig? Neem gerust contact op met Koppie.be

 

 

Met deze tips kraakt u de code voor een mailing die scoort

1. Het onderwerp is de sleutel van het eerste slot

Mensen die klagen dat ze te weinig mails krijgen? Dat is zeldzaam. De regel is dat iedereen véél mails krijgt, ook uw klanten. Het is daarom belangrijk dat uw mail opvalt tussen de andere. De onderwerpregel is daarom superbelangrijk, die moet meteen BAM zijn. Een goed idee is om meteen een belangrijk voordeel in het onderwerp te vermelden. De ontvanger moet meteen weten dat hij iets te winnen heeft bij het openen van de mail (promotie, belangrijke informatie, ...)

 

2. Overtuigen doet u met het AIDA principe

Mail geopend? Dan begint pas het echte werk. U wil de ontvanger overtuigen van uw aanbod, voorstel, bedrijf, promotie, ... Denk daarom hoe u eerst de aandacht trekt waardoor de klant interesse krijgt. Van daaruit ontstaat het verlangen waardoor hij tot actie overgaat. Dat is het AIDA-principe dat bij veel wervende teksten belangrijk is: Attention - Interest - Desire - Action. Denk dus goed na hoe u uw ontvangers bij het nekvel kan grijpen om hen vervolgens aan te zetten tot actie.

 

3. Hoe de mailing kort en krachtig

Een mailing is bij uitstek een medium dat geen grote lappen tekst verdraagt. Hou het dus vooral kort, bondig én focus op de centrale boodschap zoals de promotie, het nieuwe product, de belangrijkste informatie. Een mailing is geen nieuwsbrief waarmee u al overtuigde zielen informeert: een mailing is een verkoopstool waarmee u tot actie wil aanzetten. Daarom moet de tekst kort en krachtig zijn, met zo weinig mogelijk ballast.

 

4. Gebruik tools die het effect meten

Een mailing is niet zomaar een 'mailtje sturen'. Het is een belangrijke marketing-actie waarbij u wil 'meten en weten'. Gebruik daarom een tool zoals Mailchimp, moosend of het Belgische flexmail. Deze laten u weten hoeveel mensen uw mail hebben geopend, hoeveel hebben gereageerd (bv. geklikt op een button), ... Dat maakt het heel handig om uw mailing te evalueren en bij te sturen. Dergelijke tools helpen u ook een goede lijst van contacten te onderhouden omdat bijvoorbeeld mensen zich automatisch kunnen uitschrijven uit uw adressenlijst. Zo zet u een prima stap in het naleven van de gdpr-regels zonder dat u zelf moet sleutelen aan het adressenbestand. Deze platformen geven u ook de mogelijkheden om uw content mooi weer te geven op een professionele manier.

 

5. Humor werkt ook bij het schrijven van mailings

Don't be boring! Een mailing moet opvallen! Het gebruik van humor is vaak een sleutel tot succes. Een mailing met humor schept meteen een goed gevoel rond de mailing én rond uw bedrijf. Daardoor kan de boodschap net dat beetje vlotter binnen gelepeld worden. Bedrijven die humor durven gebruiken hebben vaak een streepje voor om leads te verzilveren.

 

Zorg natuurlijk ook dat er een duidelijke 'call to action' is, zoals een link naar een webpagina waar meer informatie te vinden is. Vermeld ook uw gegevens onderaan zoals uw website, telefoonnummer, facebook, LinkedIn, ...

 

 

Teksten laten schrijven voor krachtige mailings die verkopen? Wij helpen u graag! 

Neem snel contact op met Koppie.be