top of page

Wat kost SEO optimalisatie?

Bijgewerkt op: 8 jul 2022

Zomaar een tarief geven voor het optimaliseren van uw website is onmogelijk. Het is altijd maatwerk. Een SEO-plan voor uw site kan enkel op basis van een zoekwoordonderzoek waarbij we op zoek gaan naar kansen om uw website beter te laten scoren dan die van uw concurrenten. Alleen als we de concrete situatie van uw bedrijf en uw markt in beeld brengen kunnen we analyseren wat u nodig hebt en wat het kost. Onze bedoeling? Met een zo weinig mogelijk middelen een zo groot mogelijk resultaat boeken met SEO. En daarvoor is een slimme strategie op basis van feiten héél belangrijk.


Goed nieuws! Deze eerste website analyse is gratis bij Koppie.be!

Vraag dus zeker deze gratis SEO-analyse aan om te weten hoe uw site op dit moment scoort en hoe we hem in beweging krijgen.

Dan begint de magie van SEO


Na deze gratis check start het echte werk. Dit traject is niet altijd hetzelfde. We zoeken een goede weg om uw site in beweging te brengen. Bij elke website is het seo traject anders. Search engine optimization kan het verbeteren zijn van de inhoud, werken aan waardevolle backlinks, pagina's beter targetten op bepaalde woorden en ervoor zorgen dat uw eigen pagina's geen concurrent worden van elkaar (kanibalisme), ... Het is nooit een 'one size fits all'.


Elk SEO traject is maatwerk: het hangt af van uw situatie ten opzichte van de markt en van uw belangrijkste concurrenten.

Vaak gebeurt zoekmachine optimalisatie wel als volgt:


1. Grondig zoekwoordonderzoek


SEO Zoekwoordanalyse

Wilt u uw website in beweging brengen? Dan doen we eerst een uitvoerig zoekwoordonderzoek. We houden hierbij alle interessante zoekwoorden tegen het licht. We bekijken hoe u scoort en hoe uw concurrenten scoren. We checken de haalbaarheid van de verschillende keywords en de zoekvolumes. Zo krijgen we alle nuttige informatie om de meest interessante zoekwoorden te selecteren voor uw website.


Ook checken we het backlinkprofiel van uw concurrrenten en van uw site (als die al bestaat). Backlinks zijn ook heel belangrijk bij SEO en dit onderzoek geeft ons waardevolle informatie over hoe uw site kan scoren in Google. Mogelijk is het nodig om ook in te zetten op waardevolle backlinks om het SEO traject optimaal te doen slagen.


Reken voor een grondig zoekwoordonderzoek op 2 tot 3 uur. Dat komt zo op een bedrag van € 140 tot € 210.


2. Zoekwoorden selecteren en ‘mappen’



Google Search Console

Met de informatie uit het zoekwoordonderzoek zijn we in staat om de meest interessante zoekwoorden te selecteren. Dat zijn zoekwoorden waar veel mensen op zoeken, maar die zo weinig mogelijk concurrentie hebben.


We brengen op dat moment ook de structuur van uw site in kaart: wat zijn uw belangrijkste pagina's? Welke pagina's zijn interessant om te optimaliseren? Welke on page SEO is er al in orde of ontbreekt nog?


We gaan vervolgens onze zoekwoorden groeperen per dienst of product. We koppelen deze zoekwoorden aan pagina’s van uw website. Tegenwoordig is elke pagina van een website belangrijk 'voordeur ' en landingspagina voor bezoekers en klanten. Afhankelijk van het budget kunnen we meer of minder pagina’s optimaliseren.


Belangrijk bij het mappen van zoekwoorden is dat we uitgaan van de 'koopintentie' van de klant. We gaan mappen richten op woorden of woordgroepen die duidelijk een zekere koopintentie inhouden. In die zin is het een super idee om ook long tail zoekwoorden in rekening te brengen. Als er bijvoorbeeld vaak wordt gezocht op 'waar koelkast kopen', is de concurrentie op deze constructie met drie woorden allicht veel lager dan enkel op het woord 'koelkast'. Ook hier komt het neer op het slim analyseren van data en de juiste actie te ondernemen.



Dit 'mappen' zit inbegrepen in het zoekwoordonderzoek, geen extra kost.


3. Content optimaliseren



Wat kost SEO optimalisatie

We zijn nu klaar om de content van uw website te optimaliseren. Voor elke pagina weten we nu welke zoekwoorden interessant zijn en hoe we de tekst moeten optimaliseren.


Ook hier helpt SEO-software ons om de optimalisatie zo grondig mogelijk uit te voeren. Zo zorgen we dat alle regels rond SEO zo goed mogelijk worden toegepast, denk maar aan meta-tags, Alt-teksten bij afbeeldingen, H1-titels, … Ook interne en externe links verzorgen we in de teksten. We zorgen ervoor dat Google de teksten ‘begrijpt’ en voor welke zoekopdrachten uw site een antwoord biedt.


De kostprijs verschilt hier natuurlijk of het gaat over een nieuwe site waarbij de teksten ‘from scratch’ moeten worden geschreven, of dat het gaat over een bestaande site waarbij we de bestaande inhoud zullen optimaliseren.


Een webpagina bevat doorgaans ca. 400-500 woorden


Reken voor het optimaliseren van de content op ca. 2 tot 4 uur per webpagina. Dat komt neer op € 140 tot € 280 per pagina.



Na elke optimalisatie krijgt u natuurlijk altijd een helder overzicht van de effecten op uw website!



Wat kost SEO-optimalisatie? Een voorbeeld!

Je wilt je huidige site beter laten scoren? Vraag dan eerst een gratis SEO-check. Zo kunnen we concreet een effectief plan voorstellen dat uw site zeker beter zal laten scoren.


Gaat u akkoord met een optimalisatie, dan duiken we dieper in het zoekwoordonderzoek. We selecteren de zoekwoorden die interessant zijn en we koppelen deze aan het aantal pagina’s dat uw wil optimaliseren. Wij geven u natuurlijk advies over hoe u het beste resultaat kan boeken.


Vervolgens pakken we de inhoud aan zodat zoekmachines de teksten kunnen lezen én begrijpen.


Deze SEO optimalisatie komt bijvoorbeeld op een tarief van:

  • Grondig zoekwoordonderzoek: € 150

  • Content optimaliseren 3 pagina’s: 3 x 200 € = € 600

In totaal komt deze optimalisatie om te scoren in Google op € 750.


Altijd prijs!


Dankzij de gefundeerde aanpak op basis van concrete gegevens, bent u zeker dat deze optimalisatie uw rendement fors zal verhogen. Dit is geen nattevingerwerk, maar feiten analyseren en daarmee aan de slag gaan. Op termijn kan u de kosten voor bijvoorbeeld online advertenties terugschroeven omdat klanten organisch de weg naar uw bedrijf zullen vinden. We kunnen die evolutie meestal goed volgen in de Google Search Console, dat is dé plaats om het succes van je website te kunnen meten en op te volgen.


SEO optimalisatie is geen nattevingerwerk, maar feiten analyseren en daarmee gericht aan de slag gaan.




Meer info over zoekmachine optimalisatie


 

Nog enkele websites die Koppie.be heeft geoptimaliseerd zijn onder meer:

176 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Commentaires


bottom of page