Elke SEO copywriter zet deze 5 stappen om te scoren!

SEO copywriting is vooral héél technisch en begint met een goede research en analyse

SEO copywriter

Was het schrijven voor online toepassingen vroeger vooral zaak van kort en krachtig te zijn, dan is dat nu sterk veranderd. Sinds SEO belangrijk is geworden, is het belangrijk om heel doelbewust de SEO van een website te verbeteren. Concreet: we schrijven teksten en content waardoor uw site of shop beter wordt gevonden door wie zoekt op Google, Bing en co. En dat is geen nattevingerwerk, maar een heel technische soort marketing waarbij we gaan meten om te weten om vervolgens teksten te schrijven die renderen.

"Een SEO copywriter zal altijd eerst research doen om de beste SEO keuzes te kunnen maken die effectief renderen"


Zo gaat Koppie.be als SEO copywriter tewerk:

  1. We beginnen altijd eerst met een search engine onderzoek. We onderzoeken uw markt, uw concurrenten, ... We kijken daarbij naar de keywords waar mensen veel op zoeken en die zo weinig mogelijk concurrentie hebben. En dat levert de SEO copywriter belangrijke informatie op waar we uw website sterk mee kunnen verbeteren. Hebt u al een website of webshop? Dan kijken we naar de huidige rankings om te zien waar we kunnen scoren.

  2. De informatie die we hebben verzameld moet vervolgens grondig geanalyseerd worden en gekoppeld aan een SEO aanpak. Bij SEO komt het erop neer om slimme keuzes te maken. Het is onmogelijk om voor elk zoekwoord dat een link heeft met uw business op nummer 1 te komen. Het is bij SEO belangrijk om realistische doelen te stellen, en dat kan ook heel klein zijn. Soms kunnen we met kleine ingrepen al veel rendement boeken! Denk dus niet automatisch aan giga-budgetten om uw SEO te verbeteren.

  3. U merkt het: een SEO copywriter is niet enkel een schrijver. Het is pas na de analyse dat SEO copywriters hun pennen scherpen. Daarbij hechten we veel belang aan het optimaliseren van de belangrijkste meta-informatie die elke webpagina aan Google en co vertelt. Elke webpagina heeft een stukje code waarmee ze zoekmachines informeren over het onderwerp van de pagina. Google kijkt eerst naar die informatie om te beoordelen of uw webpagina interessant is.

  4. Vervolgens gaan we bekijken welke content op uw website voor veel extra bezoekers kan zorgen. Er zijn veel verschillende manieren om uw site 'interessanter' te maken door goede inhoud. Dat kan zowel gaan om landingspagina's die geoptimaliseerd zijn voor bepaalde zoekwoorden, blog posts die een deel van uw business meer belichten, blog post over realisaties die een belangrijk keyword taggen, ...

  5. Bij elk stukje content en copy dat we laten indexeren door Google, zal de ranking van websites veranderen en mits een slimme SEO aanpak ook verbeteren.


Een SEO copywriter is met andere woorden iemand die heel gericht content zal schrijven die uw website of webshop een boost zal geven. Het spreekt voor zich dat dit niet 'zomaar wat doen is'. Elke SEO copywriter heeft nood aan belangrijke tools waardoor hij een goede research en analyse kan maken. Dat is een vereiste om goede resultaten te boeken.

Een voorbeeld van een SEO keuze met belangrijke gevolgen

Het maken van de juiste keuzes is cruciaal om met SEO te scoren. En dat is vaak heel subtiel. Zo had ik een klant die op zijn webshop inzette op 'iPhone reparatie'. Uit onderzoek bleek inderdaad dat op dit woord vaak wordt gezocht... maar dat de concurrentie ook gigantisch is. Anderzijds bleek dat er op 'iPhone herstelling' een beetje minder werd gezocht... maar dat de concurrentie véél kleiner was. Het was dus een belangrijke keuze om te gaan voor dit woord om op pagina één te kunnen komen.

De analyse van het zoekverkeer geeft ons belangrijke tips om als SEO copywriter een belangrijk verschil te maken.



SEO teksten op basis van research en analyse

Check ook de SEO linkbuilding van een website

SEO is belangrijk... maar SEO is niet enkel tekst en inhoud. Een andere belangrijke factor is het aantal links van onder meer andere sites naar uw website. Als veel andere sites naar uw website of een bepaalde page verwijzen, dan is ook dat voor Google een aanwijzing dat uw site belangrijk is. Naast SEO copywriting is dus ook linkbuilding een belangrijke factor om uw website vindbaarder te maken. Daarom is het ook best belangrijk om via social media marketing zoals Facebook en LinkedIn uw website verder te verspreiden.

Voorbeelden teksten door SEO copywriter

Op onze site vindt u heel wat voorbeelden van SEO projecten en cases over hoe belangrijk het is om de SEO van uw website door een SEO copywriter te laten aanpakken. SEO copywriters zijn dé sleutel om de informatie op uw website 'begrijpbaar' aan te bieden voor search engines.


Enkele voorbeelden:

https://www.koppie.be/post/voorbeeld-seo-copywriting

https://www.koppie.be/post/zo-schrijft-u-de-perfecte-pagina-voor-een-seo-website

https://www.koppie.be/post/casestudy-seo-website-voor-ustore

https://www.koppie.be/post/seo-voor-nieuwe-website-aquaplan

Meer weten? Van start gaan met SEO?

Neem snel contact op met SEO copywriter Koppie.be


#seocopywriter #seocopywriting

36 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

Koppie.be

Pijlstraat 24

9160 Lokeren

0473 456 292

info@koppie.be

BE 0861 902 705

  • Facebook
  • LinkedIn