top of page

SEO voor nieuwe website Aquaplan


SEO website Aquaplan

Voor de nieuwe website van Aquaplan verzorgde Koppie de SEO copywriting. Het doel is om het bedrijf bovenaan te krijgen bij zoekmachines als mensen op zoek zijn naar de producten die zij aanbieden. Aquaplan is specialist in het bestrijden van vochtproblemen en produceert daarnaast onder meer verschillende soorten dakbedekkingen en isolatiemateriaal (IKO Enertherm).



Content is koning bij SEO


Om de website te laten scoren in zoekmachines is er vooral veel content nodig. Google wil de beste zoekresultaten aanbieden aan wie hun zoekmachine gebruikt. Dat is logisch. Daarom is het belangrijk dat de internetgigant weet wat uw bedrijf doet, én dat het uw bedrijf ziet als een belangrijk bedrijf. Er zijn heel wat zaken die daarop inspelen (bv. andere websites die naar uw site linken), maar u kan er nooit omheen dat uw site inhoud nodig heeft, slimme inhoud... en veel inhoud. Ook al valt het op deze website niet meteen op, er zit heel veel tekst in die de zoekrobotjes van Google, Bing en co heel wat 'voeding' geeft. Zo krijgt SEO vorm bij deze website.


<lees verder onder de foto>


Een blog onderhouden is een prima middel om meer en relevante content op uw site te integreren.

Blog website Aquaplan

SEO speelt in op wat uw klanten zoeken


Bij SEO is het niet moeilijk om bovenaan te staan als men zoekt op uw bedrijfsnaam. Het is ook niet heel moeilijk om te scoren op zoekwoorden waar weinig mensen op zoeken en waar weinig websites op inzetten. Bij SEO is het echter niet de bedoeling om te scoren om te scoren: we willen bovenaan staan als mensen zoeken naar een oplossing die wij te bieden hebben. En dat is een groot verschil. Als iemand zoekt naar de liedjestekst van 'Kom van dat dak af' van Peter Koelewijn, is het niet relevant dat de dakbedekking van Aquaplan bovenaan staat. Het is daarom belangrijk om na te gaan waar mensen op zoeken als ze naar uw producten op zoek zijn, vaak op het moment dat ze zelf nog niet goed weten waar ze naar op zoek zijn.


Bij SEO draait het erom om gevonden te worden door de mensen die echt op zoek zijn naar uw producten of diensten.


Short tail en long tail zoekwoorden


Wat zoeken uw klanten als ze op zoek zijn naar uw producten of diensten? Dat is de sleutel tot het bepalen van de beste zoekwoorden. Het gezond verstand brengt u hier al een heel eind op weg, maar dat is niet voldoende. Ook hier is het belangrijk om terug te gaan naar de 'basics' van Google: ze willen de beste zoekresultaten bovenaan plaatsen zodat hun zoekmachine populair blijft bij de gebruikers. Daarom is het belangrijk om zo concreet mogelijk te beschrijven wat u doet. Eén enkel woord heeft vaak het nadeel dat het nog heel veel kan zijn. Het woord 'dak' kan ons opnieuw linken aan Peter Koelewijn, maar evengoed iemand die filmpjes zoekt van mensen die uit hun dak gaan of iemand die op zoek is naar een dakwerker. Zinnetjes met meer woorden (long tail keywords) zijn daarom vaak handig om de juiste mensen te bereiken. De tekst richten op bijvoorbeeld: 'Zelf een nieuw dak plaatsen' kan zo een slim idee zijn om als producten van dakbedekking voor de doe-het-zelver veel beter te scoren.


Concreet voorbeeld: Groendak van Aquaplan


Op de nieuwe website van Aquaplan hebben we dit gebruik van korte en langere 'keywords' voor verschillende topics op dezelfde manier toegepast. Aquaplan heeft bijvoorbeeld met AquaplanT kant-en-klare cassettes om zelf snel en eenvoudig een groendak aan te leggen. Natuurlijk zal je dan het woord 'groendak' verschillende keren laten terugkomen, want gemiddeld typen ongeveer 1300 mensen dat zoekwoord in bij Google. Maar dat niet alleen! Het blijkt dat meer dan 400 mensen elke maand ook 'groen dak' in twee woorden intikken, dus ook dat gaan we integreren. Heel wat mensen zoeken ook naar 'groendak voordelen' en de zoekopdracht 'Wat is een groendak'. Op die manier hebben we een aantal Short Tail en een aantal Long Tail keywords die de teksten alten scoren!


<lees verder onder de foto>


Hier zie je een voorbeeld van hoe we het gebruik van zoekwoorden aanpakken bij een SEO webtekst


Zo krijgt SEO vorm... en is een website klaar om te scoren!


Op die manier hebben we verschillende topics aangepakt die belangrijk zijn voor de klant.




Wilt u zelf het resultaat zien?


Surf zeker eens naar www.aquaplan.be


Zelf SEO webteksten nodig?


Stuur snel een mailtje naar filip@koppie.be of bel ons op 0473 456 292



22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page