Copywriting voor het nieuwe EPC

Bijgewerkt: 12 okt 2020

Wat is de energieprestatie van uw woning? Vroeger volgde er een of ander cijfer dat niet veel belletjes deed rinkelen. Sinds kort is er een nieuw EPC dat veel eenvoudiger is en vergelijkbaar is met het systeem dat we kennen van elektrische toestellen. Een huis krijgt vanaf nu een score F tot A+. Koppie schreef een informatieve brochure die het nieuwe EPC verheldert.

Creatieve copywriter overheidscommunicatie

Als copywriter focussen op de voordelen

In deze opdracht kwam andermaal de nummer één tip voor copywriting naar voor: inspelen op de voordelen en niet de eigenschappen. Wil je een A-score om de A-score? Nooit: je wil een A-score omdat dit je energiefactuur doet dalen en je huis meer waarde geeft. De investeringen die je doet om een 'groener' huis te (ver)bouwen betalen zich uiteindelijk vaak terug, maandelijks in je factuur voor gas en elektriciteit en ook als je je woning ooit verkoopt. Het is uiteindelijk altijd een goed idee om energiezuinig investeringen te doen.


Het doel is dat tegen 2050 alle huizen energiezuinig zijn

Brochure te begrijpen voor breed publiek

Het nieuwe EPC heeft de bedoeling om alles veel duidelijker te maken. De brochure moest dus zeker ook heel praktisch opgevat worden. Wat is het nieuwe EPC? Wie mag dit EPC opmaken? Wanneer heb ik een EPC nodig? Op dat soort concrete vragen geeft de brochure een helder antwoord. Als copywriter is het heerlijk om een boodschap te ontleden en vervolgens de essentie helder weer te geven.


Download hier de brochure over het nieuwe EPC

EPC brochure
.pdf
Download PDF • 671KB

Opdrachtgever: The Oval Office

6 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven