Het werk van een freelance copywriter is heel gevarieerd. De ene dag maak je sociale huurders wegwijs in de huurwetgeving, de andere dag verzin je slogans voor campagnes van de overheid. Maar er zijn ook dagen dat een copywriter al zijn zintuigen moet gebruiken, zoals we voor Pip's Tea deden om hun diverse theesoorten van een passende beschrijving te voorzien.
Ik drink nooit thee (tot ik Pip's leerde kennen)
Pip's tea is een jong bedrijf uit Limburg dat schitterende soorten thee op de markt brengt. De basis van hun thee is topkwaliteit 'whole leaf tea' en andere superieure ingrediënten. Zo krijg je thee die niet bitter wordt, maar enkel de verschillende smaken en geuren optimaal in je tas doen belanden.
Ook maken ze enkele super lekkere blends van kruiden en fruit die echt hemels zijn. Eerlijk, ik was allesbehalve een theedrinker. Maar sinds ik Pip's heb geproefd, wordt de 'kettle' hier vaak opgezet. Zelf proeven? Bestel je thee online op hun website.
Proeven en beschrijven
De producten van Pip's zijn online te koop op hun website. Hoe overtuig je iemand voor een scherm om thee te kopen? Natuurlijk zijn foto's belangrijk, maar alle theesoorten moesten natuurlijk ook een beschrijving krijgen die de lezer informatie geeft, maar bovendien de 'goesting' opwekt om de thee te willen proeven.
Daarvoor klopte Pip's aan bij Koppie. Na een goed gesprek en uitgebreid proeven (en ruiken) van de theesoorten, maakte Koppie uitgebreide beschrijvingen van de theevariaties. Geslaagd? Hieronder vind je een voorbeeld van een van onze teksten.
Comentarios