Content marketing is tegenwoordig heel belangrijk. Dit soort communicatie gaat immers veel dieper dan 'reclame' maken: met content marketing geeft u inhoud aan uw bedrijf. En die inhoud maakt tegenwoordig een groot verschil om als onderneming te scoren.
Voor Aquaplan schrijven we regelmatig blogberichten die een bepaald topic behandelen. In het voorbeeld dat u hier kan openen, vindt u informatie over de verschillende soorten isolatiepremies waar mensen recht op hebben. Dit soort berichten zijn perfect voor een sterke content marketing. Hieronder leest u waarom!
De voordelen van content marketing
Elke bedrijf heeft heel wat te vertellen, en het is belangrijk dat die verhalen ook uw publiek bereiken. Onder meer door het maken van blogberichten geeft u veel inhoud aan uw bedrijf, en dat is heel belangrijk. Al die verschillende verhalen maken uw 'merk' belangrijk. Een voortdurende aandacht voor content marketing heeft dan ook veel voordelen:
De extra content op uw website stuwt uw website hoger in de zoekresultaten.
Wie op zoekmachines zoekt, zal uw website ook bereiken via de onderwerpen die u in de contant marketing aanhaalt (blogs, getuigenissen, klantenverhalen, ...) .
Bezoekers van uw website zullen uw bedrijf als 'autoriteit' zien en meer vertrouwen krijgen in uw merk.
De inhoud kan mensen verder helpen naar een oplossing zodat ze uw bedrijf zien als een partner die hen helpt.
...
Door uw website meer inhoud te geven, geeft u ook uw bedrijf meer inhoud. En dat is tegenwoordig dé manier om het verschil te maken.
Blogbericht over isolatiepremies: voorbeeld van prima content marketing
Het blogbericht over isolatiepremies van Aquaplan is een perfect voorbeeld van de voordelen van content marketing. Het blogbericht informeert mensen over de verschillende premies waarvan zij gebruik kunnen maken om hun woning (beter) te isoleren. Dit bericht op de website heeft veel voordelen:
De website krijgt meer inhoud: zo vinden bezoekers én Google de website (en het bedrijf zelf) belangrijker.
Het blogbericht kan ook gedeeld worden op sociale media (bv. Facebook) en zo ook die pagina levend en interessant houden.
Aquaplan verkoopt isolatiemateriaal: door de extra informatie over dit thema zullen mensen sneller op hun pagina terecht komen als ze zoeken op 'isolatiemateriaal'.
Bezoekers zullen ook op andere manieren op de website terecht komen. Ook als ze bijvoorbeeld zoeken op 'premies voor isolatie' zal de pagina van Aquaplan hoger klimmen in de zoekresultaten.
Het bedrijf helpt de bezoekers op weg naar nuttige informatie: die hulp wordt geapprecieerd.
...
Investeren in blogberichten en in een goede content marketing loont altijd! Door uw website meer inhoud te geven, geeft u uw bedrijf meer inhoud. En dat is tegenwoordig dé manier om het verschil te maken.
Het volledige blogbericht kunt u hier lezen.
Wilt u uw bedrijf ook meer inhoud geven?
Geen probleem: neem snel contact op en we bekijken snel hoe we uw bedrijf 'top of mind' krijgen bij uw publiek. Of stuur meteen een mailtje naar: info@koppie.be.
Comments