De robot moet een naam hebben



Als copywriter krijg je af en toe wel een aparte vraag. "Of ik een naam voor een robot kan bedenken?" Natuurlijk! Heel graag zelfs. Voor The Oval Office werkte ik mee aan een advertising tool van Mediahuis Connect. Om adverteerders te helpen bij het scoren met hun advertenties, helpt een robot de juiste keuzes te maken: handig, snel én doeltreffend.

Copywriter speelt met alle ingrediënten

Maar hoe gaan we die robot noemen? Dan kom je bij een copywriter uit. Het blijft natuurlijk een aparte opdracht, maar als copywriter ga je aan de slag met alle ingrediënten die voorliggen: de naam moet makkelijk uit te spreken zijn, het moet de voordelen van de robot in de verf zetten, ... Zo ga je aan de slag en werk je een aantal voorstellen uit.

De geboorte van IZI

Uiteindelijk viel de keuze op IZI. Natuurlijk slaat dat op 'easy', de eenvoudige tool, maar de naam bekt natuurlijk lekker en is kort en krachtig. Zo werd IZI geboren als robot die zich in verschillende gedaanten ontfermt over de klanten van Mediahuis die met hun advertenties willen scoren.


61 keer bekeken

Koppie

Pijlstraat 24

9160 Lokeren

0473 456 292

info@koppie.be

  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon