"Onze communicatie kan een update gebruiken..." Met die vraag kwam de bezieler van de tweejaarlijkse trefdag voor sportparticipatie en buurtsport bij Koppie terecht. Deze wordt georganiseerd door ISB, dat is het Vlaams Instituut voor Sportbeheer en Recreatiebeleid.
3 belangrijke aanpassingen in de communicatie
Met plezier namen we de communicatie onder de loep en dachten we een nieuwe strategie uit. We kwamen tot drie belangrijke veranderingen:
We herschreven we de teksten: deze werden vlotter, directer... en gericht op wat het doelpubliek interesseert. Veel organisaties schrijven vanuit zichzelf, terwijl we bij Koppie de bril van het doelpubliek opzetten. Dat maakt een groot verschil.
De communicatie wordt verzonden naar een vrij divers publiek. Sommigen kennen de trefdag al, anderen nog niet. Daarom stippelden we een communicatie uit die een onderscheid maakte tussen die twee doelgroepen. Zij die de trefdag al kenden, spraken we directer aan met de inhoud van deze nieuwe editie. Wie de trefdag nog niet kende, triggerden we eerst rond het globale idee: sport en vrijetijdsbesteding laagdrempeliger maken.
Samen met onze partners in crime Omygod, goten we ook ales in een fris grafisch concept: aantrekkelijk en to the point.
Communicatie die rendeert
Goede communicatie maakt altijd een verschil, ook al is het niet altijd perfect te meten. De organisator kon melden dat een maand voor de trefdag er al ruim 50% meer inschrijvingen waren dan bij de vorige editie. Fijn! Want daar doen we het natuurlijk altijd voor!
Komentar